Marks & Spencer heeft zijn nieuwe flagship store in Den Haag voorzien van een tijdelijke virtuele etalage waarop online geshopt kan worden. Via het digitale raam maakt de consument kennis met M&S’s assortiment dat straks fysiek te koop is.
De nieuwste, circa 4.000 vierkante meter grote, fysieke winkel van M&S opent pas op 20 februari de deuren. Om consumenten nu alvast de gelegenheid te geven het assortiment te bekijken is er afgelopen vrijdag een ‘virtual window shop’ geplaatst die bijna de gehele benedenverdieping beslaat.
Scannen
‘Voorbijgangers kunnen met hun smartphone of tablet de QR-code bij bijvoorbeeld een kledingstuk scannen, waarna ze direct worden geleid naar de online shop van Marks & Spencer’, vertelt een woordvoerster van de retail- en foodketen aan Twinkle. De virtuele etalage wordt na de opening van de stenen winkel weggehaald.
Winkelassistenten met iPads
In de winkel zullen schermen komen te staan die campagnebeelden laten zien, zegt de woordvoerster over de digtalisering op de vloer. De winkel in Den Haag gaat ook dienst doen als 'bestel- en afhaalpunt' voor online orders: 'Ruim tienduizend artikelen uit de nieuwste voorjaarscollectie voor kleding en woonartikelen kunnen in de winkel worden besteld. Dankzij de met iPads uitgeruste winkelassistenten zijn winkelbezoekers altijd verzekerd van toegang tot de Nederlandse website van Marks & Spencer. Als de bestelde producten in de winkel worden opgehaald, worden er geen bezorgkosten in rekening gebracht.'
Comeback
Marks & Spencer maakte vorig jaar april zijn comeback in Nederland door een winkel te openen in Amsterdam. In de zogenoemde e-boutique, die met 500 vierkante meter duidelijk kleiner is dan de flagship store in Den Haag, is onder andere een ‘Virtual Rail’ te vinden. Op dit digitale kledingrek kunnen klanten items bekijken, die zij vervolgens in de webshop kunnen bestellen via de bestelzuilen in de fysieke shop, op de iPads van het winkelpersoneel of via de mobiele site op de smartphone. In 2015 opent M&S een tweede flagship store aan het Rokin in Amsterdam.
Lees ook:
- Laura Wade-Gery over de comeback van Marks & Spencer (17-4-2013)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
M&S maakt etalage flagship store Den Haag tijdelijk digitaal
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.