Mexx sluit zaterdag zijn webwinkel voor onbepaalde tijd. De modeketen is niet tevreden over zijn online winkel, die slechts een jaar geleden werd gelanceerd. Mexx gaat zich richten op de ontwikkeling van een nieuwe webshop.
Mexx meldt tegenover FashionUnited dat het bedrijf ‘niet extreem trots’ is op zijn huidige webshop. Om die reden wordt de online winkel zaterdag gesloten, tot er een nieuwe wordt gelanceerd. Wanneer dit zal gebeuren, is nog onbekend. ‘Een nieuwe e-shop is niet in één nachtje gecreëerd. We hebben eerder een nieuwe webshop gebouwd terwijl de oude nog open was, maar dit beviel ons niet, dus we hebben geen keuze.’
Alleen bij partners
Tot en met 28 februari kunnen consumenten nog een bestelling plaatsen in de webshop. Daarna kunnen ze alleen nog twee weken lang kleding of accessoires retourneren. Zaterdag wordt er een nieuwe website gelanceerd waarop dus niet meer gekocht kan worden. Wel kan de Mexx-kleding nog bij partners van de retailketen worden aangeschaft. Vanuit Mexx.com zal er een link komen naar deze partnershops.
8.500 orders per maand
Mexx bezet momenteel met een online omzet van 4,9 miljoen euro in 2012 de 96e plaats in de Twinkle100. De keten verwerkte in dat jaar naar eigen zeggen gemiddeld 8.500 bestellingen per maand.
Anoo 2014 moet dat kunnen. Maling hebben aan je klanten. Bij Mexx kan de winkel dicht in aanloop naar een nieuwe, kekke webshop. De klanten zoeken het maar uit, er zijn altijd nog fysieke winkels waar men terecht kan. En dat omdat de nog redelijk versie webshop niet helemaal naar smaak is van Julia Hansen, de nieuwe Chief Creative Officer bij Mexx. Net binnen, dus de behoefte om een statement te maken is groot. Ongebruikelijk is het zeker. Gevaarlijk en schadelijk voor het concern evenzeer. We kijken uit naar de opening van de nieuwe shop.