Twinkle | Digital Commerce

‘EBay wil eigen etalages openen voor retailers op zijn platform’

2017-05-27
180101
  • 1:07

EBay werkt momenteel aan een nieuwe vertical die het voor retailers mogelijk moet maken om op de marktplaats direct aan consumenten te verkopen. The Plaza, zoals het project heet, zou ongeveer dezelfde constructie hebben als Alibaba’s Tmall.

Dat meldt Techcrunch naar aanleiding van diverse geruchten over de vertical. Via The Plaza kunnen retailers als Toys ‘R’ Us straks hun artikelen direct verkopen aan eBay-bezoekers, zonder daarbij afbreuk te doen aan hun merk. Met dat laatste wordt bedoeld dat de producten van de retailer niet meer naast tweedehands items in de lijst worden getoond, maar in een apart, eigen gedeelte op de site.

Zeventigduizend etalages
Deze constructie wordt ook door Alibaba gebruikt op zijn handelsplatform Tmall, dat in 2008 werd gelanceerd. Volgens The Wall Street Journal heeft Tmall momenteel 70.000 digitale etalages van onder andere grote retailers als Apple, Nike en Gap.

Geen reactie
EBay wil zelf niet ingaan op het nieuws en zegt ‘samen te werken met merken, designers en retailers om hun bedrijf te laten groeien. Om die reden ontdekken we nieuwe, innovatieve manieren om hen te helpen direct te verkopen aan eBay’s mondiale publiek. We gaan niet in op geruchten of speculaties over onze business.’