Media Saturn heeft zijn boekjaar afgesloten met 0,8 miljard euro aan online omzet, 75 procent meer dan in het vorige boekjaar. Dankzij de forse online omzetgroei realiseerde de holding een klein omzetplusje van 0,6 procent.
Dat blijkt uit cijfers van het Duitse moederconcern Metro. In de periode van oktober vorig jaar tot en met afgelopen september schreef Media Saturn 14,4 miljard euro omzet in de boeken bij, tegenover 14,3 miljard euro in het boekjaar ervoor. Een kleine 6 procent van de inkomsten is inmiddels te danken aan online verkoop.
Afhalers
E-commerce bracht afgelopen boekjaar enkele honderden miljoenen aan directe extra omzet in het laatje. Omdat een groot deel van de online orders in winkels wordt afgehaald, hebben de online bestedingen ook een positief effect op de dalende fysieke winkelbestedingen.
Redcoon
Onduidelijk is hoe de webomzet van Media Saturn is verdeeld over de verschillende labels: Media Markt, Saturn en Redcoon. Pure player Redcoon, sinds afgelopen voorjaar geheel in handen van Media Saturn, was afgelopen kalenderjaar hoofdverantwoordelijk voor de online omzet.
Lees ook:
- Duitse webwinkel Media Markt gaat twee dagen dicht (30 september 2013)
- Media Saturn lanceert webshops in België en Luxemburg (14 juni 2013)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Media Saturn dank groei aan e-commerce
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.