Consumenten die graag een vriend of familielid willen verrassen op hun vlucht kunnen via de webshop van KLM cadeaus bestellen die in het vliegtuig worden bezorgd. KLM Wannagives geldt op intercontinentale en Europese langeafstandsvluchten.
‘Op Facebook en Twitter ontvingen we geregeld verzoeken om reizigers te verrassen op hun huwelijksreis, verjaardag of trouwdag’, zegt Martijn van der Zee, senior vice president e-commerce bij Air France KLM. ‘Het was dan ook een logische stap om hierop in te gaan. Een cadeau ontvangen boven de wolken maakt een vlucht echt onvergetelijk.’
Zes thema's
Webshoppers kunnen hun dierbaren, kennissen of business partners cadeaus geven als een glas champagne, een doos bonbons of een comfortabelere stoel. De presentjes zijn in de online winkel onderverdeeld in zes thema’s: Liefde, Feest, Vakantie, Bedankt, Kinderen of KLM goodies.
Connectie met social media
De ontvanger van het cadeau kan in de checkout geselecteerd worden aan de hand van zijn of haar Facebook- of LinkedIn-account. Bij reizigers zonder social media-account moet de volledige naam van die persoon worden ingevuld. Naast de bezorging aan boord kunnen de meeste cadeaus ook bij thuisblijvers aan de grond worden afgeleverd. Hiervoor worden, anders dan bij de gratis levering aan boord, verzendkosten gerekend.
Shop@KLM
Bij KLM kunnen consumenten al langer online bestelde artikelen aan boord geleverd krijgen via Shop@KLM. Deze producten zijn taxfree. De vluchten die in aanmerking komen voor de bezorging zijn alle intercontinentale vluchten vanuit Amsterdam en reizen naar Athene, Boekarest, Istanbul, Kiev, Lissabon en Sint Petersburg.
In Twinkle 10 (verschijnt 10 december) leest u meer informatie over de ‘radicale vernieuwing’ van KLM’s homepage.
Dat initiatief kan een interessant tax-Free kanaal openen. Ook "eigen kado's"?