Bij de uitreiking van de FD Gazellen was Holland at Home vorige week het derde bedrijf overall en de hoogst genoteerde retailer. De websupermarkt voor Nederlandse expats wil verder groeien door ‘verdieping in food en verbreding in non-food’.
Dat zegt manager e-commerce Bastiaan de Jong tegen Twinkle. Hij werkt sinds begin dit jaar voor Holland at Home, dat de afgelopen drie jaar (2010 tot en met 2012) een omzetgroei van 973 procent realiseerde en daarmee ‘het snelst groeiende e-commerce bedrijf van Nederland’ claimt te zijn.
Twinkle100
De Jong laat weten dat de omzet in het laatste jaar voor zijn entree opliep tot zo’n 3 miljoen euro, een bedrag dat dit jaar naar verwachting wordt verdubbeld. Daarmee solliciteert Holland at Home nadrukkelijk naar een plek in de volgende Twinkle100.
Oprichter en eigenaresse Chrystal van Goor den Oosterlingh bouwde de webwinkel uit tot een succes. Producten als oliebollenmix van Koopmans, shampoo van Zwitsal en houten klompen worden verzonden vanuit het fulfilmentcentrum van Iceberg in Zeewolde. Pas begin dit jaar nam Van Goor den Oosterlingh in de persoon van De Jong een eerste personeelslid aan: ‘Het bedrijf is de zolderkamer ontgroeid’, aldus De Jong zelf. ‘We bouwen nu aan een professionele organisatie voor verdere groei.’
Classy
De manager e-commerce stond aan de basis van de recente herlancering van Holland-at-home.com, dat volgens hem een meer classy uitsraling heeft gekregen, beter passend bij de verkoop van non-food producten: ‘We zien mogelijkheden voor flinke verbreding. De oude site was niet alleen heel Hollands, maar ook heel food-gericht.’ Volgens De Jong zit er nog behoorlijk wat rek in de online expat-markt.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Holland at Home wil aanbod voor expats vergroten
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.