Twinkle | Digital Commerce

Rituals lanceert nieuwe webwinkel en mobiele koopoptie

2017-05-27
296204

Rituals heeft een nieuwe webwinkel geopend, bestemd voor webshoppers uit vijftien verschillende landen. Rituals.com kreeg een nieuw uiterlijk en dankzij responsive design komt de site beter uit de verf op mobiele apparaten. Ook zijn persoonlijke accounts geïntroduceerd.
 
Rituals laat weten dat de site niet alleen voor de Nederlandse, maar ook voor de internationale markt is ontworpen, in samenwerking met het Rotterdamse bureau Emakina. De meertalige webstek draait op software van Demandware. De producten liggen opgeslagen bij licentiepartner Fonq.nl, dat ook tekent voor onder andere fulfilment, betaling, administratie en klantenservice.

Mobiele koopoptie
Raymond Cloosterman, oprichter en CEO van Rituals, zegt in een persbericht over de nieuwe site: ‘Met deze verbetering bieden we onze fans een beter shopping experience, heel veel inspiratie en de mogelijkheid om favoriete items overal en altijd te bestellen.’ Met dat laatste doelt hij op de geoptimaliseerde mobiele koopoptie, die er tot op heden niet was.

Winkels en producten
Volgens Cloosterman opent Rituals, dat onlangs Hans Voorn aanstelde als mondiale e-commerce manager, dagelijks een nieuwe vestiging ergens ter wereld. Inmiddels heeft het merk ongeveer driehonderd winkels, zo’n vijfhonderd shop-in-shops en vijf ‘City Spas’ op zijn vijftien markten. De circa vierhonderd eigen producten die Rituals verkoopt zijn geïnspireerd op Oosterse tradities.

Alweer
Nog geen 2,5 jaar geleden lanceerde Rituals ook al een nieuwe webwinkel. Pixel Industries uit Haarlem tekende voor het ontwerp en de bouw van de webshop, op een eigen platform van het bureau.