Amerikanen spenderen tijdens het holiday shopping season dit jaar 15 procent meer online dan zij deden in 2012. In totaal zal er in november en december voor 78,7 miljard dollar (58,3 miljard euro) online worden uitgegeven in de VS, voorspelt Forrester Research.
Dit jaar zullen 167 miljoen shoppers hun weg online vinden in de zoektocht naar een cadeau voor de feestdagen. Gemiddeld geeft een Amerikaan dit jaar 472 dollar (349 euro) uit in webshops, denkt Forrester.
Shop.org deed volgens Internet Retailer eerder ook al de voorspelling dat het holiday shopping season 13 tot 15 procent meer zal opleveren voor webshops dan vorig jaar. De e-commerce tak van de National Retail Federation voorziet een omzet van 82 miljard dollar (60,7 miljard euro) voor de maanden november en december.
‘Korting is niet genoeg’
Ondanks dat de feestdagenverkoop er gunstig uitziet voor online retailers, moeten zij volgens Forrester wel blijven inspelen op de wensen van de klant. ‘Het geven van enorme kortingen op producten zal niet genoeg zijn om de klant te behouden’, zegt analist Sucharita Mulpuru. ‘Succesvolle retailers gebruiken de voordelen van mobiel, ze zetten hun e-mail listings in om klanten te werven en ze zorgen ervoor dat de verwerking van bestellingen vlekkeloos verloopt.'
Sinterklaas in Nederland
In Nederland is met Sinterklaas in het land het cadeautjesseizoen inmiddels ook geopend. Thuiswinkel.org verwacht dat Nederlanders dit jaar online gemiddeld meer uitgeven per sintcadeau dan in 2012. De weken voor 5 december zullen elk voor 40 procent meer online omzet gaan zorgen dan een reguliere week in het jaar.
Op 3 december publiceert Thuiswinkel.org de uiteindelijke resultaten van het jaarlijkse ‘Sinterklaasaankopenonderzoek’, dat de belangenvereniging uitvoert in samenwerking met Blauw Research en PostNL.
Lees ook: VS: 14 procent e-commerce groei in koopjesseizoen (4 januari 2013)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
’15 procent online omzetgroei voor holiday shopping season’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.