Twinkle | Digital Commerce

KLM biedt reiziger bestemmingsinfo op nieuw platform

2017-11-09
180101
  • 1:45

KLM heeft een website gelanceerd waarop reizigers informatie kunnen verkrijgen over de bestemming waarnaar zij willen vertrekken. De site is gekoppeld aan twaalf populaire externe review-/informatiesites en de online vluchtenboeker van KLM zelf.

KLM’s My Dream Catcher, alleen te bereiken via KLMdreamcatcher.com, bevat informatie over restaurants, musea, bars, winkelgebieden en accommodaties als hotels, hostels en appartementen die zich op een bepaalde bestemming bevinden. Ook wordt de gemiddelde temperatuur en hoeveelheid neerslag op die bestemming op de door de reiziger geselecteerde reisdatum aangegeven.

Reviews en informatie
KLM geeft in zijn promotievideo New York als voorbeeld. De nummer 1 uit de Travel 30, onderdeel van de Twinkle100, koppelt zijn dream catcher-site aan twaalf populaire informatiesites om de reiziger genoeg informatie te kunnen geven over bijvoorbeeld hotels in New York. Zo vindt hij prijsinformatie over hotels via Tripadvisor, reviews van het hotel via Yelp, Google en Tripadvisor en kan hij een video over het hotel vinden op Youtube. Ook vindt de reiziger via KLM’s platform hoeveel likes de Facebook-pagina van het hotel heeft, hoeveel mensen hebben ingecheckt bij het hotel via Foursquare en waar het hotel zich precies bevindt via Google Maps.

Andere informatiesites die gekoppeld zijn aan My Dream Catcher zijn Frommers, Wikipedia, Last.fm, Muselia, Yr.no en Flickr. Alle twaalf sites worden tevens ingezet om bijvoorbeeld een goed restaurant of bar of mooie winkelcentra op locatie te vinden.

Vlucht boeken
Alle informatie die via My Dream Catcher te vinden is, is ‘view only.’ Dat betekent dat consumenten bijvoorbeeld niet direct tickets voor musea kunnen boeken via de site. Wel is het dankzij de koppeling met KLM’s vluchtboeker mogelijk om vliegtickets te kopen naar de opgezochte bestemming.

Nieuwe site
KLM is ook dit jaar weer koploper van de Travel 30, onderdeel van de Twinkle100. Het bedrijf blijft TUI Nederland / Kras.nl en de Sundio Group ruim voor. Tijdens de presentatie van de Twinkle100, vorige week op het congres Shopping Today, vertelde director e-development Rob Zwerink dat KLM zich opmaakt voor de lancering van een nieuwe hoofdsite. Die zal onder andere worden voorzien van extra inspirerende content voor de klant.