Cheap Monday, onderdeel van het Zweedse Hennes & Mauritz, gaat direct online verkopen aan klanten. Nog voor dit jaar staat de opening van een Europese webshop op de rol. Cheap Monday zal de webaankopen verzenden naar inwoners van 18 Europese landen.
De kleding van Cheap Monday is te koop bij zo’n tweeduizend winkels in 35 landen, onder andere in shop-in-shops. Op dit moment heeft het Zweedse merk slechts twee eigen fysieke winkels, in Londen en Kopenhagen. Daar komen binnenkort winkels in Parijs en de Chinese steden Peking en Shenyang bij.
Compleet assortiment
Op het web is Cheap Monday al volop verkrijgbaar, onder andere bij Zalando en Asos, maar binnenkort gaat de H&M-dochter direct online verkopen. In de webwinkel komt het complete eigen assortiment van het label beschikbaar. Volgens COO Håkan Ström was daar veel vraag naar: ‘Steeds weer kregen we op Facebook en andere social media kanalen de vraag waar welke producten precies te koop zijn.'
Eigen omgeving
Met de komst van de webshop is die vraag voortaan eenvoudig te beantwoorden. Bovendien biedt het nieuwe verkoopkanaal Cheap Monday de kans om klanten te ontvangen in zijn eigen digitale omgeving, geeft Ström te kennen. Om zijn positie verder te verstevigen zal op de belangrijke Britse markt een eigen verkooporganisatie voor Cheap Monday worden opgetuigd.
Stories.com
Met een online omzet van125 miljoen euro bezet H&M de zevende plaats in de nieuwe Twinkle100. Eerder dit jaar lanceerde H&M premium brand webwinkel Stories.com, ook voor Nederlandse shoppers. De producten uit het assortiment zijn geïnspireerd op kleding- en schoenentrends op modeblogs en social media.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
H&M’s Cheap Monday krijgt Europese webshop
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.