In navolging van BMW en Daimler investeert ook General Motors (GM) in e-commerce. De eigenaar van automerken als Chevrolet, Buick en Cadillac presenteert Shop-Click-Drive: ‘Introducing a revolutionary new way to buy or lease your next vehicle.’
Shop-Click-Drive combineert het gemak van online shoppen met de persoonlijke service van de dealer in de buurt, stelt GM. Een gebruiker kan op afstand de voorraden van een deelnemende lokale dealer bekijken en diens assistentie inschakelen bij vragen. Als de site-bezoeker een auto tegenkomt die hem aanstaat, kan hij op een groene button klikken met de tekst ‘Create your deal!’.
Testrit
Met de payment calculator kan hij de een bod voor de gewenste auto samenstellen en vervolgens opties en accessoires toevoegen. Om een deal te sluiten moet de offerte geprint en ondertekend worden. De auto wordt vervolgens bij de klant thuis afgeleverd, die nog een testrit kan maken voor hij definitief de nieuwe eigenaar wordt.
BMW en Daimler
E-commerce wint langzaam terrein in automotive. Afgelopen zomer kondigde BMW-directeur Roland Krüger aan te willen beginnen met e-commerce. Dealers keerden zich onmiddellijk tegen de directe online verkoop van BMW, waarna de fabrikant de uitspraken van Krüger nuanceerde; alleen de elektrische i3 zal online te koop komen, bij wijze van e-commerce pilot. Kort daarna kondigde mercedes-fabrikant Daimler, ook uit Duitsland, een online verkoopstrategie aan. Om te beginnen zullen compacte auto’s op het web verkrijgbaar zijn.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
General Motors investeert in e-commerce
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.