Twinkle | Digital Commerce

Amazon opent luxueuze beautyshop

2017-05-27
180101
  • 1:03

Amazon heeft een luxueuze beautyshop geopend op zijn Amerikaanse platform. De Luxury Beauty Store bevat producten van 24 prestigieuze beautymerken als Nars, Burberry en Deborah Lippman.


‘We hoorden duidelijk van onze klanten dat zij zochten naar een shop met luxueuze merken’, zegt Amazon’s beautydirecteur Chance Wales tegen Women’s Wear Daily over de keuze voor een nieuwe beauty store. Amazon laat consumenten in de shop winkelen per categorie, per merk en per collectie. De homepage wordt gesierd door grote afbeeldingen van beautyproducten voor man en vrouw.

Redacteuren
Naast het aanbod cosmetica-artikelen heeft Amazon twaalf redacteuren aangenomen die de bezoekers van de shop op de hoogte houden van de nieuwste trends op beautygebied, zoals ‘bold lips’ en ‘smoldering eyes.’ De redacteuren laten daarnaast in het ‘Editor’s Picks’-gedeelte van de online winkel zien welke producten zij als favoriet bestempelen.

Voordeel op concurrentie
De e-commerce gigant heeft volgens Mashable een voordeel op de concurrentie dankzij zijn goede bezorgopties. Sephora.com en Beauty.com rekenen bijvoorbeeld verzendkosten onder de respectievelijk 50 dollar en 35 dollar. Daarboven verzenden zij gratis. Amazon rekent deze kosten tot 25 dollar en verzendt alle bestellingen met een waarde boven dit bedrag kosteloos. Ook biedt Amazon standaard gratis bezorging aan Prime-abonnees.