Staples opent een tweede e-commerce lab in de Verenigde Staten. Het technologiecentrum in Seattle wordt, net als het eerste centrum in Cambridge (Massachusetts), een proeftuin voor e-commerce en m-commerce ontwikkelingen.
De medewerkers van het nieuwe e-commerce lab, ‘Development Center’ genaamd, zullen zich focussen op ‘next generation’ digitale platformen, personalisatie en big data, laat Staples aan Internetretailer.com weten. Met het centrum wil Staples zijn fysieke winkels nog meer gaan verbinden met het web en mobiele kanalen.
Nieuwe experts
Deze maand worden er sollicitatiegesprekken gehouden met nieuw personeel, dat zal bestaan uit softwareontwikkelaars, productmanagers, usability-experts, analisten en onlineverkoopmedewerkers. ‘Het nieuwe centrum geeft ons de mogelijkheid om met een nog bredere groep getalenteerde ontwikkelaars en e-commerce professionals samen te werken’, vertelt Faisal Masud, executive vice president global e-commerce bij Staples.
Target en Walmart
Naast Staples werken ook andere grote retailketens in de Verenigde Staten aan de verbetering van hun e-commerce technologieën. Target opende dit jaar een e-commerce lab in San Francisco ten behoeve van de ontwikkeling van nieuwe e-commerce programma’s. Target wil dankzij de ontwikkelingen die voortkomen uit het lab aantrekkelijker worden als online retailer en showrooming verder in de ban doen.
Walmart heeft al twee jaar een technologiecentrum, genaamd @WalmartLabs. Het bedrijf voegde de afgelopen tijd een aantal technische start-ups toe aan zijn centrum. In het lab werd onder andere gewerkt aan een nieuwe site search tool voor Walmart.com.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Staples opent tweede e-commerce lab in Seattle
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.