Twinkle | Digital Commerce

Nieuwe shop en mobiele site voor Schoenenreus

2017-11-08
371182
  • 1:12

Schoenenreus heeft zijn webshop vernieuwd. De nieuwe vormgeving en functionaliteiten moeten het makkelijker maken om schoenen, sportkleding en accessoires te bekijken, beoordelen en kopen. Schoenenreus lanceerde ook een geoptimaliseerde mobiele site.

Schoenenreus ging in januari failliet. Een dag later werd de site weer in de lucht gebracht door eigenaar Synergia, die honderden werknemers ontsloeg en ongeveer één op de drie winkels uit het bestand schrapte. Sinds de doorstart is meer aandacht geschonken aan e-commerce en niet zonder resultaat: Schoenenreus laat weten dat de webverkoop in de eerste zes maanden van dit jaar meer dan verdubbeld is ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Gemoderniseerd
Met de gemoderniseerde site moeten de online verkopen verder worden aangejaagd, tot Schoenenreus.nl ‘het grootste filiaal’ is van de keten (met nog 142 winkels). ‘De slider en categoriebeelden op de homepage brengen meer sfeer aan de site', schrijft Schoenenreus in een persbericht. 'Behalve in de vormgeving zijn er ook veel functionele verbeteringen. De websitebezoeker vindt dankzij uitgebreide filtermogelijkheden sneller waar hij/zij naar op zoek is. Ook is de productweergave verbeterd door de nieuwe zoomfunctie, die het mogelijk maakt om artikelen tot in detail te bekijken.’

Mobiele site
Een op de drie digitale bezoekers van Schoenenreus komt binnen via mobiele apparaten. De schoenverkoper uit Uden heeft een geoptimaliseerde site voor smartphones ontwikkeld, die de mobiele conversie moet helpen verhogen.