Spar onderzoekt de mogelijkheden om volgend jaar te starten met een web only-aanbod voor de webshops van zijn fysieke winkels. Het gaat daarbij om specialistische artikelen die niet te vinden zijn in de stenen vestigingen.
‘We willen producten gaan aanbieden die een langere lead time hebben’, vertelt algemeen directeur van Spar Holding Sjaak Kranendonk in een gesprek met Twinkle. ‘Dat zijn bijvoorbeeld glutenvrije producten of artikelen voor een verjaardagsfeest. Producten die niet in de fysieke Spar-winkels te koop zijn, maar die klanten wel af en toe in huis willen hebben.’
Bestelservice uitrollen
De producten kunnen verkocht worden in de webshops van de Spar-winkeleigenaren. Momenteel hebben zeven winkeliers een bestelservice op hun eigen site. Kranendonk vertelt dat de komende tijd nog vijftig winkeleigenaren zullen starten met webverkoop. ‘In 2014 willen we de bestelservice verder uitrollen naar alle winkeliers die interesse hebben in het starten van online webverkoop’, zegt Kranendonk.
Geen centrale webshop
De bestelde artikelen kunnen in de gewenste Spar-vestiging worden afgehaald. Ook wordt de komende tijd gekeken hoe de samenwerking met De Buren verder verloopt. Over de opening van een centrale webshop op Spar.nl is Kranendonk duidelijk: ‘Hier gaan we niet aan beginnen. We geloven in de ondernemers die een eigen Spar-winkel hebben en zullen de verkoop altijd via de winkelier laten verlopen. We gaan dus niet zelf centraal met auto’s rijden.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Spar ziet kansen voor web only-aanbod
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.