Twinkle | Digital Commerce

Amerikanen kopen producten uit reclamefolder online via app

2017-11-09
180101
  • 1:35

Amerikaanse klanten kunnen nu de artikelen die zij in reclamefolders vinden, direct via hun smartphone in de webshop van de retailer kopen. De Israëlische startup Pounce maakt dit mogelijk dankzij een mobiele applicatie die in verbinding staat met de webshops van retailers.

Pounce springt naar eigen zeggen in het gat tussen de reclamefolders en de online winkels van retailers. ‘Geprinte media zijn een goede shopping tool voor consumenten’, vertelt oprichter van Pounce, Avital Yachin, aan Internet Retailer ‘Echter, er is een tijdsverschil tussen het moment dat de consument het product in de folder ziet en het moment dat hij het artikel gaat kopen in de webshop of in de fysieke winkel. Deze koopinterruptie willen wij nu doorbreken door de klant de mogelijkheid te geven om direct te kopen via de smartphone.’

Foto
Pounce vraagt consumenten bij de installatie van de app naar hun bezorg- en betaalgegevens. Bij het zien van een product in de reclamefolder dient de klant een foto met de smartphone te maken en de app te activeren. Aan de hand van de foto wordt het artikel dan in de app in de webshop van de retailer gevonden. Dankzij de vooringevulde gegevens kan de klant direct kopen.

Online prijs
De connectie tussen Pounce en de artikelen in de online winkels van retailers wordt gemaakt door het bedrijf Shoplocal, dat webversies van de offline folders in het bestand heeft. ‘Klanten krijgen altijd de prijs te zien die online geldt’, zegt Yachin. ‘Het kan namelijk wel eens zijn dat de prijs online lager is geworden, terwijl in de folder nog een hogere prijs staat vermeld.’

Momenteel werkt Pounce samen met de Amerikaanse retailers Staples, Ace Hardware, Toys ‘R’ Us, Babies ‘R’ Us en Target. Pounce krijgt van de retailer een affiliate fee voor elke transactie die gedaan wordt via de app.