Kering, voorheen bekend als PPR, heeft webwinkels geopend voor zes bekende labels uit zijn stal met luxemerken. Het is het resultaat van de vorig jaar gesloten joint venture met de Italiaanse e-commerce pionier Yoox.
Behalve voor Yves Saint Laurent en Stella McCartney zijn de afgelopen weken ook webwinkels voor Alexander McQueen, Sergio Rossi, Bottega Veneta en Balenciaga gelanceerd. De merken zijn zelf verantwoordelijk voor het aanbod en de informatie op de sites en voor de digitale communicatie, schrijft Kering (portfolio). Yoox tekende voor de infrastructuur van de webwinkels, die de hele wereld als verkoopterrein hebben. Verder bekommert Yoox zich onder meer om de user experience en de online marketing.
Joint venture
Het Franse luxeconcern PPR, een van Europa’s grootste online retailers, zocht vorig jaar toenadering tot Yoox om zijn e-commerce activiteiten verder te professionaliseren. In augustus kwam het tot de oprichting van een joint venture, waarin PPR (sinds vorige maand officieel Kering geheten) 51 procent van de aandelen heeft en Yoox de overige 49 procent.
Yoox Group
De Yoox Group exploiteert met Yoox.com, Thecorner.com en abonnee-site Shoescribe.com eigen multi brand webshops. Het Italiaanse concern verdient daarnaast aan mono brand shops die het in de lucht houdt voor merken als Emporio Armani, Diesel en Valentino.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Webwinkels voor Yves Saint Laurent, Alexander McQueen en Stella McCartney
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.