Hunkemöller heeft zijn mobiele applicatie vernieuwd met functies als geofencing en realtime couponing. Daarmee probeert de retailer zijn mobiele fans naar de fysieke winkels van de keten te ‘pushen’.
Hunkemöller ontwikkelde samen met Mobile Strategy een nieuwe applicatie die gebruikers tijdens het offline winkelen via push-berichten op de hoogte stelt van de nieuwste collectie van de retailer of andere gebeurtenissen rond een nabijgelegen fysieke vestiging. 'Middels het toepassen van geofencing ontvangen app-gebruikers die binnen een straal van honderd meter van een Hunkemöller-winkel komen een persoonlijk push-bericht. Hiervoor hoeft de app niet actief te zijn', meldt de keten in een persbericht.
Location based messaging
‘Wij geloven er sterk in dat “location based messaging” de relatie tussen mobiel en de fysieke winkel zal versterken’, zegt Adriana Hoppenbrouwer, marketing director van Hunkemöller. ‘We zijn nu in staat om onze klant uit te nodigen voor het bekijken van de laatste collectie of om haar membercardpunten te gebruiken als ze dichtbij onze winkels is. Uiteindelijk proberen wij hiermee ons service level en onze customer engagement verder te verbeteren.’
Elke app-gebruiker ontvangt maar één bericht per vestiging en per campagne, om irritatie van de consument te voorkomen. Ook reageert de applicatie ’s avonds, als de winkels gesloten zijn, niet meer op de locatie van de smartphone.
Realtime couponing
Naast push-berichten krijgen Hunkemöller-fans realtime coupons via de app, die zowel online als offline gebruikt kunnen worden. De coupons zijn, in tegenstelling tot de persoonlijke berichten, niet op locatie gebaseerd. ‘Hunkemoller kan nu elk moment van de dag een mobile coupon inschieten en deze promoten via een push-bericht’, legt Nishant Dogra, managing director van Mobile Strategy, uit. ‘Zo kan het bedrijf goed inspelen op factoren als het weer, speciale evenementen en feestdagen. Een enorm waardevolle functie voor een retailer.’
De nieuwe app is verkrijgbaar in zes talen en nu alleen nog te downloaden voor gebruikers in Nederland, Duitsland en Zweden. Binnenkort worden Frankrijk en Spanje hier aan toegevoegd.
Loyalty en social crm
Hunkemöller is pionier op het gebied van mobiele connecties met klanten. In 2012 lanceerde het bedrijf als eerste retailer in Nederland een loyalty app, waaraan in mei van dit jaar het eigen spaarsysteem Passion Points werd toegevoegd. De punten in de app worden niet alleen bijgeschreven na een offline of online aankoop, maar ook na een like op bepaalde Facebook-posts.
Ook kreeg de Hunkemöller-website een reserveringssysteem. Webshoppers kunnen producten via deze click & collect service een week lang kosteloos apart laten hangen. In de winkel kunnen ze artikelen passen en besluiten of ze al dan niet tot aankoop overgaan. De reserveeroptie wordt 'op zeer korte termijn' ook beschikbaar op de smartphone.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Hunkemöller ‘pusht’ mobiele gebruikers naar fysieke shops
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.