Twinkle | Digital Commerce

Target opent e-commerce lab

2017-10-05
180101
  • 1:20

Target heeft een technologiecentrum in San Francisco geopend ten behoeve van de ontwikkeling van nieuwe e-commerce programma’s. De Amerikaanse keten volgt daarmee het voorbeeld van concurrent Walmart.

Het Target Technology Innovation Center is een kantoor ‘waarin data-, technologie- en productexperts werken aan de versterking van Target’s e-retail en mobile commerce’, schrijft Internet Retailer op zijn website. Het centrum wordt door Target zelf gezien als een laboratorium voor retailexperimenten.

Leren en testen
‘Het doel is om kennis op te doen over de laatste retailtechnologieën en die vervolgens ook direct te testen, zodat de keten niet achterloopt in de ontwikkelingen op e-commercegebied’, zegt de directeur van het centrum, David Newman. Momenteel werken er twintig mensen aan projecten rond augmented reality, QR-codes en near field communication (NFC).

Target wil dankzij de ontwikkelingen die voortkomen uit het lab aantrekkelijker worden als online retailer en showrooming verder in de ban doen.

Walmart
Target treedt in de voetsporen van concurrent Walmart, dat twee jaar geleden een zelfde soort centrum opende in Silicon Valley. Onlangs voegde de keten twee technische online start-ups uit het gebied toe aan @WalmartLabs. In het centrum wordt onder andere gewerkt aan een nieuwe site search tool voor Walmart.com. Walmart noteerde in het eerste kwartaal van 2013 een online omzetstijging van 30 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2012.

Staples
Ook retailer in kantoorartikelen Staples heeft een e-commerce lab tot zijn beschikking. Het centrum, Velocity Lab genaamd, werd vorig jaar geopend in Cambridge (Massachusetts). Het bedrijf heeft, net als Target, het doel om dankzij het technologiecentrum vernieuwend te zijn op het gebied van e-commerce en mobile commerce.