Twinkle | Digital Commerce

Fab investeert in fysieke winkels en eigen merken

2017-11-08
180101
  • 1:20

Fab heeft een eerste fysieke winkel geopend in Hamburg. In de Duitse plaats maar ook elders zal Fab verschillende offline experimenten optuigen. Het snel groeiende e-commerce bedrijf brengt in het nieuwe verkoopkanaal onder andere producten van eigen labels onder de aandacht.
 
Dat heeft CEO Jason Goldberg kenbaar gemaakt op zijn weblog. Met fysieke winkels en huismerkproducten probeert Fab zijn (naams)bekendheid te vergroten. Hieronder ziet u een afbeelding van de winkel in Hamburg:





150 miljoen euro
Het in Duitsland gestarte maar vanuit de VS opererende Fab hoopt dit jaar 30 procent van zijn omzet op ons continent te behalen. De opening van een dedicated landensite in Frankrijk, vorige week, moet daar aan bijdragen. Fab communiceerde eerder een mondiale omzetambitie van 150 miljoen euro voor 2013.

Exclusively Fab
De nieuwe ‘Exclusively Fab’ collectie bestaat voor een belangrijk deel uit meubilair, dat op maat door het overgenomen Duitse bedrijf Massivkonzept wordt geproduceerd. Ook een aantal artikelen dat werd gemaakt in samenwerking met de Andy Warhol Foundation draagt een eigen label van Fab.

Minder flash sales
Fab.com is inmiddels een jaar open voor Nederlandse shoppers. Het bedrijf is volgens Goldberg nog maar voor 40 procent afhankelijk van flash sales, waar het eerst geheel op draaide. De voormalige homocommunity liet de registratieverplichting afgelopen najaar los, eerst in de VS en later ook daarbuiten. Afgelopen oktober werd de ‘Fab app’ gelanceerd om de mobiele verkopen te stuwen.

Lees ook: Waarom webwinkels eigen merken op de markt brengen (Twinkle 4-2013).