Twinkle | Digital Commerce

De Geboortewinkel en multishop retailer Qoony fuseren

2017-11-09
180101

De Geboortewinkel en de multishop retailer Qoony.com fuseren. De Geboortewinkel wordt als webshop toegevoegd aan de achttien nichewebwinkels van Qoony om het bestaande assortiment met producten voor jonge gezinnen uit te breiden.

De Geboortewinkel werd opgericht in 1992 en is sindsdien uitgegroeid tot een online specialist op het gebied van babyartikelen. Qoony bestaat sinds 2011 en maakt gebruik van een multishop concept met webshops als Loopautostore.com, Kinderkeukenstore.com en Fietsdragerstore.com. Geboortewinkel.nl is de negentiende webshop van het platform.

Vijf nieuwe webshops
‘Geboortwinkel.nl wordt dit jaar geleidelijk geïntegreerd als onderdeel van Qoony’, vertelt Johan Smits, managing director van Qoony, over de fusie. ‘De website zorgt voor een uitbreiding van Qoony’s babyproductenassortiment, iets waar wij dit jaar en volgend jaar onder andere de focus op willen leggen. We willen in 2013 minimaal vijf nieuwe webshops gaan toevoegen aan de categorieën Baby en Travel.’ Andere categorieën van Qoony zijn Toys, Outdoor en Home & cooking.

Usability
Ook staat voor medio juli de integratie van een nieuwe checkout en een geavanceerde zoekfunctie voor alle webshops op de planning. Smits: ‘We gaan de komende maanden de usability van het platform verbeteren om de klant nog beter van dienst te kunnen zijn. Als we dat voltooid hebben, kunnen we gaan beginnen met een “overkoepelend” winkelmandje voor al onze webhops.’

Experience Center
Naast de webshops heeft Qoony een fysiek Experience Center in Nijkerk van in totaal 1.700 vierkante meter waar de producten kunnen worden bekeken en tevens worden aangeschaft. Ook kunnen hier online bestellingen en gereserveerde producten worden afgehaald.

‘Alle webwinkels staan op basis van het shop-in-shop principe gepresenteerd in het experience center', vertelt Smits. ‘Dat wil zeggen, ze hebben elk een eigen hoek ingericht in het pand. Ook verhuren we kleine ruimtes aan een aantal leveranciers van artikelen uit onze shops. Onze medewerkers voorzien de klanten in het centrum van informatie over de producten met behulp van iPads. Ook kunnen de klanten zelf op iPads de webwinkels bezoeken vanuit de fysieke shop.’