Twinkle | Digital Commerce

Bol.com verdiept boekenhomepages met eigen content

2017-05-27
180101
  • 1:25

Bol.com heeft een redacteur boeken aangenomen die de boekenhomepages op het platform gaat verdiepen door middel van achtergrondverhalen en interviews met schrijvers. ‘We willen hetzelfde gevoel creëren als in een fysieke boekwinkel.’

Volgens Bol.com weten klanten bij een bezoek aan de webshop al van tevoren wat zij willen bestellen. Na het plaatsen van de bestelling wordt de winkel vaak weer verlaten. De nummer 2 uit de Twinkle100 wil graag dat bezoekers straks langer blijven, ‘omdat er nog zoveel andere interessante, inspirerende boeken te vinden zijn’, zegt Petra Lubbers, director Books bij Bol.com.

Trends
‘Onze redacteur biedt bezoekers aan onze boekenhomepages nieuwe inspiratie’, zegt Maurice Nieuwland van Bol.com tegen Twinkle. ‘Daarbij schrijven we over de populairste boeken, maar ook bijvoorbeeld over de kleine parels die vaak niet snel worden gezien naast de bestsellers. Onze redacteur gaat trends vooraf signaleren, waardoor klanten al voor de zomer weten welke boeken interessant zijn voor op het strand en over welke boeken er na de vakantie wordt gesproken.’ De content bestaat uit onder meer eigen interviews ('zoals recent een gesprek met David Baldacci') en achtergrondverhalen en artikelen die afkomstig zijn van externe bronnen.

Momenteel bevindt de optimalisatie van de boekwinkel zich in het voortraject van de planning. Bol.com kon niet aangeven wanneer de verdieping live gaat.

Muzieknieuws
Enige jaren geleden startte Bol.com al met de verdieping van zijn muziekhomepage met het laatste muzieknieuws. Deze content is nu deels verplaatst naar de Bol.com-weblog, waar ook nieuws over andere productcategorieën te lezen is. Nieuwland: ‘Voor de boeken merken we dat we meer ruimte nodig hebben voor extra content. Vandaar dat we nu ook op Bol.com zelf starten met inspirerende artikelen.’