Twinkle | Digital Commerce

Affiliate Awards voor Ohra, Kortingscode.nl en Zanox/M4N

2017-05-27
180101
  • 1:41

Ohra, Kortingscode.nl en Zanox/M4N zijn zojuist op de Affiliate Dag uitgeroepen tot winnaars van de Affiliate Awards 2013. Ze werden respectievelijk gelauwerd als beste adverteerder, beste publisher en beste netwerk. Jury en publiek bepaalden samen wie de prijzen verdienden.

Een vakjury boog zich over alle inzendingen voor de Affiliate Awards 2013. Vandaag kregen de zes genomineerden de gelegenheid hun case kort te presenteren aan het publiek van de Affiliate Dag, dat ook een stem had. De publieksstemmen telden voor 30 procent mee in het eindoordeel, de jurystemmen voor de overige 70 procent.

De jury werd gevormd door voorzitter Stefan Verkerk (WeTransfer), Eduard Blacquière (OrangeValley), Kris Boon (Sanoma Media) en Marieke Verdonk (Twinkle). Jessica Haagmans, voorzitter van de Taskforce Affiliate Marketing van IAB Nederland, presenteerde de uitreiking van de Affiliate Awards.

Hieronder vindt u de drie winnaars op een rij, met een korte motivatie:

Beste affiliate adverteerder 2013: Ohra.nl
Ohra dankt de award voor de beste adverteerder aan de complete aanpak van affiliatemarketing voor Ohra.nl. Jury en publiek prijzen ook de samenwerking met publishers en de conversieattributie van de verzekeraar. Ohra, dat Mexx (met bureau StormMC) achter zich laat, heeft een grote stap gezet richting het volgende niveau van affiliatemarketing in Nederland. 

Beste affiliate publisher 2013: Kortingscode.nl
In digitale media gaar het niet alleen om goede ideeën, maar ook om vakmanschap in de executie daarvan, aldus de jury. Kortingscode.nl is een publisher die in zijn segment alles eruit haalt wat erin zit, op een ter zake buitengewoon kundige manier, stelt het keurkorps vast. Kortingscode.nl (zie Twinkle-artikel) bleef Jurkjes.nl voor.

Beste affiliate netwerk 2013: Zanox/M4N
De focus op innovatie maakt dat Zanox/M4N de Affiliate Award voor netwerken in de wacht sleepte, nipt voor runner-up Affiliate4You. De jury wijst ook op de voortrekkersrol die het winnende netwerk heeft gespeeld in de veelbesproken cookie-lobby.

Vorig jaar werden Bol.com en Fashionchick gelauwerd als respectievelijk beste adverteerder en publisher. De onderscheiding voor het beste netwerk werd vanavond voor het eerst uitgereikt.

Lees ook: Nederlandse affiliatemarkt groeit tot 131 miljoen euro