Media Saturn zag zijn totale online omzet in het eerste kwartaal van 2013 met 60,6 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder stijgen tot 281 miljoen euro. Deze groei heeft mede te maken met de grote belangstelling voor multichanneloplossingen in Duitsland.
De resultaten van de online verkoop na het eerste kwartaal van dit jaar tellen nu voor 5 procent van de totale omzet (5,1 miljard euro) waarop Media Saturn na de afgelopen maanden uitkwam. Dat meldt het moederconcern Metro vandaag in een rapport (pdf).
Click & collect populair
Vooral in thuisland Duitsland was de vraag naar click & collect zeer groot. Meer dan 40 procent van de online aankopen in dat land werd in een fysieke vestiging afgehaald. Daarbij gaat het om zo’n 11.000 producten. In dat land noteerde Media Saturn een omzetgroei van 5,1 procent naar 2,4 miljard euro, wat meer dan de helft van de totale omzet van de keten representeert.
Groeimarkten
De groeimarkten voor Media Saturn bevinden zich met name in Oost-Europa. Daar steeg de omzet dit eerste kwartaal in alle landen behalve Hongarije. Deze groei van in totaal 8,9 procent ontstond dankzij een uitbreiding van het bedrijf in deze landen. In West-Europa (inclusief de zuidelijke landen) daalde de omzet met 2,6 procent vanwege moeilijke economische omstandigheden.
Jaaromzet 2012
Media Saturn, de holding achter elektronicaketens Media Markt en Saturn, boekte in 2012 een online omzet van circa 800 miljoen euro, zo maakte het bedrijf in januari bekend. Dat is meer dan twee keer zoveel als in 2011. De overgenomen pure player Redcoon draagt de grootste steen bij.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘40 procent bestellingen Media Saturn click & collect’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.