Twinkle | Digital Commerce

Marks & Spencer dankt groei aan kanaalmix

2017-11-08
180101
  • 0:54

Marks & Spencer heeft zijn omzet in het eerste kwartaal van dit jaar met 3,1 procent zien groeien. De ‘multichannel sales’, bestaande uit online verkoop, mobiele verkoop en click & collect, groeiden daarbinnen met 22,9 procent.
 
M-commerce is de exponent van de groei van Marks & Spencer. De Britse warenhuisketen noteerde in het laatste kwartaal van zijn boekjaar, lopend van januari tot en met maart dit jaar, 70 procent meer inkomsten uit mobiele verkoop dan in het eerste kwartaal van 2012. Dat zou onder meer het gevolg zijn van investeringen in de mobiele koopervaring en de mobiele app.

Naar Nederland
Marks & Spencer boekte 7 procent groei - concrete bedragen zijn niet gecommuniceerd - uit zijn internationale verkoopactiviteiten. Verschillende media berichtten de afgelopen periode over een (r)entree van het retailconcern in ons land. Komende week zou een vestiging in de Amsterdamse Kalverstraat worden geopend, die is gekoppeld aan een ‘e-boutique’.