RFS Holland Holding (RFS) zag zijn omzet vorig jaar met 8 procent stijgen tot 590 miljoen euro. Het concern zag onder andere een enorme groei in zijn mobiele verkopen.
RFS Holland Holding, waaronder Wehkamp.nl, Create2fit en Fonq vallen, zag de omzet uit online verkopen het afgelopen boekjaar (tot 31 maart 2013) ‘ondanks de crisis’ stijgen met 12 procent van 507 miljoen euro naar 569 miljoen euro. Het aantal verkochte producten nam ook toe met 17 procent tot 18 miljoen artikelen. Ruim 7 procent meer consumenten (147 miljoen in een jaar) bezochten de webshops van de holding.
Mobiele verkoop
Een enorme stijging realiseerde de aanvoerder van de Twinkle100 in het aantal verkopen via mobiel (smartphone en tablet). Dit boekjaar was de totale verkoop via mobiel goed voor 22 procent van de totale online omzet. Vorig jaar was dit nog 7 procent.
Het operationele resultaat (EBITDA) van RFS lag met 51 miljoen euro 15 procent lager ten opzichte van het voorgaande boekjaar.
Investeringen
‘We hebben het afgelopen jaar opnieuw flink geïnvesteerd in onze merken Wehkamp.nl, Fonq en Create2fit, in private label, en in verdere verbetering van onze dienstverlening door een aantal nieuwe innovaties zoals de foto- en videostudio’s bij Wehkamp.nl maar ook door de toevoeging van aantrekkelijke merken’, vertelt Paul Nijhof, CEO van RFS Holland Holding. ‘En dat blijven we doen. Ik verwacht dat we dit boekjaar onze groei in ieder geval op hetzelfde niveau voortzetten.’
Een beloning voor decennialang innovatief beleid!