Sanoma Ventures investeert in Brandkids, een webwinkel voor nieuwe, outlet en tweedehandskleding. De samenwerking levert de startup toegang tot Sanoma’s doelgroep van jonge gezinnen op. Ook kan Brandkids profiteren van de online knowhow van de uitgever.
Brandkids, vorig maand gelanceerd door Hans Lormans en Peter Sorber, is een webwinkel met een assortiment van 17 merken, waaronder IKKS, Noppies en Tommy Hilfiger. Ze hebben allemaal een eigen ‘brandshop’ (voorbeeld) op Brandkids.nl, waarop hun complete collectie kan worden getoond. Gewenste items bij de verschillende shops komen terecht in een centraal winkelmandje.
Outlet en marktplaats
Brandkids.nl is behalve een plek voor nieuwe kleding ook een outlet-kanaal voor fashionlabels (B2C). De site doet daarnaast dienst als marktplaats, waarop consumenten zelf (C2C) kleding kunnen verkopen. Brandkids, dat een centraal winkelmandje heeft, handelt de betaling af en zorgt ervoor dat de verkoper zijn geld ontvangt als de koper zijn bestelling eenmaal heeft ontvangen.
Bereik en kennis
SanomaVentures investeert in de nieuwkomer met relevant marketingbereik (Ouders van NU, Jongegezinnen.nl, Kek Mama) en kennis over onder ander web en app development, user experience en online marketing. Eerder ging de investeringspoot van Sanoma Media op soortgelijke manier in zee met onder andere modeveilingsite Vault79.com, kortingsplatform Scoupy en abo-commerce speler Truly Yours.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Brandkids verwelkomt Sanoma Ventures als investeerder
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.