WoonOnline biedt webwinkels met een woonassortiment een fysieke showroom in drie steden in Nederland. Het nieuwe bedrijf wil daarmee verzamelplaatsen creëren waar klanten de producten van de shops kunnen bekijken.
De showrooms zijn verspreid door het land geopend. In Utrecht is een ruimte van 6.500 vierkante meter ingericht in The Wall, langs de A2. Ook is er een 5.000 vierkante meter grote showroom in het Alkmaarse Overstad en een 7.000 vierkante meter grote ruimte in Zutphen aan het Polplein.
Bezoek- en beleefadres
Elke webshop huurt zijn eigen unit, variërend van 5 vierkante meter tot 300 vierkante meter. ‘Wij zijn van mening dat puur online verkopen over haar hoogtepunt heen zal gaan’, vertelt Eric van Leeuwen, commercieel manager van WoonOnline, over het idee achter het concept. ’Zeker op het gebied van interieur blijft de wens van de klant om nieuwe artikelen te blijven voelen en te zien. Wij spelen hierop in door gespecialiseerde webshops, maar ook interieurmerken ruimte te bieden om hun klanten een bezoek- en beleefadres te bieden.’
Centraal kassasysteem
De producten kunnen in de showroom worden afgerekend wanneer het gaat om directe cash and carry-verkoop. Hiervoor is een centraal kassasysteem opgezet. Bestellingen van goederen verlopen via de website van de betreffende webshop, net als het ruilen en retourneren van artikelen. ‘WoonOnline zal deze laatste behoefte verder faciliteren door hier wellicht een actieve rol in te spelen’, vertelt Van Leeuwen over de rol van de showrooms in het retourbeleid.
WoonOnline heeft als doelstelling om naar zes locaties in Nederland te groeien in 2014.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Woonwinkels verzamelen in fysieke showrooms
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.