Twinkle heeft gisteren de LOF Prijs voor Vakinformatie 2013 in de wacht gesleept, de prijs voor de beste vaktitel van Nederland. BBP Media, uitgever van Twinkle, viel behalve lof een geldbedrag van tienduizend euro ten deel.
Twinkle, 6 jaar geleden winnaar van de LOF Innovatieprijs, hoorde op 6 december jongstleden dat het hoorde bij de 5 genomineerden voor de (overall) LOF Prijs 2013. Gisteren presenteerden zij zich op een bijeenkomst van Media voor Vak & Wetenschap, onderdeel van het Nederlands Uitgevers Verbond (NUV).
Aldus de jury
Twinkle werd door de achtkoppige jury van de LOF Prijs unaniem als beste van de kanshebbers beoordeeld. Uit het juryrapport: ‘Twinkle is zoals vakinformatie bedoeld is: vakkundig verdiepend met inzet van alle mogelijke mediumvormen, consistent in alle uitingsvormen, een gezonde balans tussen advertentie- en lezersomzet. Een marktleider die dicht op de klant evolueert, die kiest voor beheerste groei en blijvend in ontwikkeling is. Na een LOF Innovatieprijs in 2007 verdient Twinkle de LOF Prijs voor Vakinformatie 2013 omdat het traditioneel en nieuw uitgeven afgewogen met elkaar verbindt.’
Gefeliciteerd!
Ha Marieke, Arjan, Paul, Tjerk en andere Twinkeliers
wat is dit toch gaaf. Een beloning voor die jaren hard werken om het vakgebied van webwinkelen te professionaliseren door er evenwichtig en met verstand van zaken over te publiceren.
Ben er trots op een - weliswaar tijdelijke) collega van jullie te zijn. En dat geldt ook voor mijn directe collega's bij de redactie van MarketingTribune.
Rupert Parker Brady
hoofdredacteur MarketingTribune
tot 1 maart