Twinkle | Digital Commerce

Oad komt met nieuw internetmerk voor pakketreizen

2017-05-27
200166
  • 1:34

De Oad Groep, naar omzet de 7e online reisverkoper van Nederland, introduceert binnenkort een nieuw internetmerk. Op het domein, waarvan nog geen naam bekend is, worden dynamisch samengestelde pakketreizen aangeboden.
 
Dat schrijft vaktitel TravMagazine vandaag. Oad-topman Julius ter Haar zegt dat de reisorganisatie geavanceerde technologie van meerdere softwareleveranciers gaat gebruiken om dynamic packaging aan te bieden. Vluchten en hotels worden daarmee in één zoekopdracht gecombineerd: ‘Er worden gelijk actuele totaalprijzen gegeven op basis van dagtarieven. Dat is behoorlijk innovatief’, stelt Ter Haar in het vakblad.

Substantiële omzet
De nieuwe website staat los van de bestaande activiteiten van de Oad Groep, eigenaar van verschillende Oad-submerken (Reizen, Touringcarbedrijf etc.) en van reisbureaugroep Globe. ‘Je moet dynamick packaging zien als aanvullend, inspelend op de groeiende behoefte in de markt', aldus Ter Haar. 'Het is een eigentijdse manier van pakketreizen samenstellen via veel efficiëntere bedrijfsprocessen. Komende jaren zal dit een substantieel deel van onze omzet opeisen.’

Zonvakanties, stedentrips, autovakanties en verre reizen
Bij de soft launch van het reismerk, gepland voor volgende maand, zal er vooral aanbod rond de Middellandse Zee worden aangeboden, later volgen stedentrips, autovakanties en verre reizen. Tot de eerste vluchtaanbieders behoren Transavia.com en Airberlin, maar het aanbod van airlines en accommodaties zal steeds blijven groeien volgens Ter Haar.

White label voor reisagenten
Oad, zelf touroperator, gaat aanbod van andere touroperators bundelen en zelf verkopen op de nieuwe site. Toch stelt het bedrijf dat reisbureaus niet bang hoeven te zijn voor hun handel. Ter Haar: ‘Integendeel, zij kunnen als white-label partners meeprofiteren van onze dynamic packaging, zodra we daar klaar voor zijn. Deze ontwikkeling op internet schept juist nieuwe kansen.’ Oad moet de details van de white-label constructie voor retailers nog uitwerken volgens de topman.

Ttravel 30
Met een online omzet van 186,5 miljoen euro in 2011 bezet  Oad de 7e plek in de Travel 30 van de Twinkle100.