Ikea zag zijn e-commerce omzet in Duitsland vorig jaar met 37,5 procent stijgen, tot 72,7 miljoen euro. Daarmee komen de online verkoopopbrengsten van de Zweedse woonketen weer in de buurt van die in topjaar 2008.
Het is de derde periode waarin Ikea zijn online omzet in Duitsland enorm ziet stijgen. Na het hoogtepunt in 2008, met een webomzet van 78 miljoen euro, daalden de inkomsten drastisch tot een dieptepunt van 40 miljoen euro in 2010. Het Duitse weblog Excitingcommerce visualiseert dat als volgt:
Breder aanbod
De webomzetgroei bij onze oosterburen is volgens Ikea vooral te danken aan een breder online productaanbod. Het bedrijf verkoopt online in onder andere Groot-Brittannië, Duitsland, Australië en de Verenigde Staten.
Ikea in Nederland
In ons land kunnen alleen zakelijke verkopers online bij Ikea terecht. Voor consumenten is er wel een verzamel- en transportservice, maar daarvoor moeten klanten toch eerst een bezoek brengen aan een van de woonwinkels. Afgelopen najaar lanceerde Ikea wel een mobiele site en app voor de Nederlandse markt.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
E-commerce omzet Ikea terug op niveau
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.