Twinkle | Digital Commerce

Bever krijgt plek in webwinkel en warenhuizen De Bijenkorf

2017-05-27
10001000
  • 1:26

Bever gaat voor het eerst in zijn historie producten verkopen bij een andere retailer. Komend voorjaar komt een deel van het aanbod allereerst te koop in de webwinkel van de Bijenkorf en in de warenhuizen in Amsterdam en Rotterdam.
 
Onder leiding van CEO Greg Nieuwenhuys is Bever bezig nieuwe kanalen te omarmen. In oktober 2011 werd een webwinkel geopend, die shoppers sinds kort de optie biedt producten af te halen in een van de 36 vestigingen van de keten (click & collect). In de winkels is het ook mogelijk producten die niet op voorraad zijn online te bestellen. ‘Always available’, noemt de buitensportketen dat.
 
Van argwaan naar pionier
Bever maakte vanochtend bekend dat verbreding en vernieuwing hebben geleid tot een omzetgroei van 10 procent in het afgelopen jaar, tot 62 miljoen euro. Volgens Nieuwenhuys is internet een van de motoren van de groei. ‘Waar er intern eerst wat argwaan was over nieuwe kanalen, zijn we nu een trotse multichannelpionier in onze categorie’, zei de CEO in het laatste nummer van Twinkle (zie: ‘Bever gedijt goed in nieuwe kanalen’).
 
Shop-in-shops
Bever probeert behalve via eigen kanalen ook kanalen van anderen in te zetten om zijn verkoop te stuwen. Het Financieele Dagblad meldt vandaag dat de keten shop-in-shops krijgt bij de Bijenkorf, om te beginnen online en in Amsterdam en Rotterdam. Bever gaat er geen klimspullen, maar wel vijf kledingmerken, schoenen, tassen en rugzakken verkopen. ‘Het gaat om wandelen, reizen en avonturen voor klanten met een bovengemiddeld inkomen, een hoge opleiding en interesse in merken’, aldus Nieuwenhuys in het FD. ‘Die lopen rond in de Bijenkorf.’