Twinkle | Digital Commerce

V&D laat bezoekers online bestellen in warenhuizen

2017-05-27
180101
  • 1:18

Bezoekers van V&D kunnen sinds kort online bestellen in de warenhuizen. Dat laat de keten weten in een bericht over het 125-jarig bestaan. V&D stelt in die periode de transitie te hebben gemaakt van een winkel naar een ‘omnichannel belevenis’.

Voortaan kunnen bezoekers van V&D een product dat bijvoorbeeld niet in hun kleur of maat voorradig is online bestellen op een zuil met internetverbinding. Volgens een woordvoerster bevindt die zich vlakbij de kassa, waardoor personeel desgewenst kan helpen bij het plaatsen van de order.

Cadeaukaart
Online afrekenen kan vooralsnog alleen met een cadeaukaart van V&D, volgens de woordvoerster om de veiligheid te graranderen. 'Bezoekers kunnen het precieze bedrag voor de gewenste bestelling op de kaart laten zetten. Daarvoor moeten ze inderdaad wel even langs de gewone winkelkassa.'

Multi- en crosschannel
De optie om in de winkel online te bestellen is de laatste in reeks stappen die clicks en bricks verbinden. Een groot deel van het assortiment van V&D en zijn shop-in-shops is inmiddels te koop op Vd.nl. Ook kunnen online orders worden opgehaald in de winkels van de keten, bij Kiala-punten elders en sinds kort bij een aantal vestigingen van food-zusje La Place.

V&D op mobiel
V&D kreeg ook geoptimalseerde sites voor smartphones en tablets, een Facebook-kanaal met eigen aanbiedingen en een mobiele applicatie. Binnenkort moeten gebruikers ook kunnen bestellen met die app. Met een online omzet van 27 miljoen euro bezet V&D de 37e plek in de Twinkle100.