Twinkle | Digital Commerce

Afhaalbalies in alle filialen Blokker

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:23

Blokker heeft afhaalbalies geposteerd in zijn ruim zeshonderd filialen. In een televisiecampagne wijst de keten op de optie om online bestelde artikelen op te komen halen. Behalve op click & collect zet Blokker in op web only assortiment.

Blokker bood al de optie om artikelen uit zijn webwinkel op te komen pikken, maar de nieuwe balies maken click & collect prominent zichtbaar op de winkelvloer. Overigens blijft Blokker artikelen die voor twee uur ’s middags zijn besteld de volgende dag desgewenst bezorgen.
 
Web only
Blokker heeft gesleuteld aan de navigatie van Blokker.nl en het assortiment van de webshop verder uitgebreid. Web only aanbiedingen worden onder meer gecommuniceerd in folders die volgens Blokker wekelijks bij ruim zesduizend huishoudens op de mat vallen.

Commercial
Het is voor het eerst dat Blokker zijn webwinkel centraal stelt in een reclamespot. Daarin presenteert de keten zich eerder als een nieuwe, dan als een bekende online speler. ‘Dus voordelig online shoppen doe je vanaf nu op Blokker.nl.’

Positieve uitzondering
Met een webomzet van 49 miljoen euro bezet de Blokker Holding, waar onder andere ook Bart Smit, Xenos en Leen Bakker toe behoren, de 24e plaats in de Twinkle100. De online omzet vormde afgelopen boekjaar een positieve uitzondering op de omzetontwikkeling van het bedrijf (jaarverslag in pdf).

Online omzetaandeel
Online verkoop tekent nog maar voor een paar procent van de complete Blokker-omzet, maar dat zal de komende jaren veranderen. Vorige maand besloot Blokker de 58 winkels van E-Plaza te sluiten, om alleen online verder te gaan met de gameformule.