Oger is begonnen met online verkoop van kleding, schoenen en accessoires. Met de webwinkel wil het Amsterdamse familiebedrijf zijn afzetmarkt vergroten en een jongere doelgroep aanspreken.
Directeur marketing & communicatie Sander Lusink, een zoon van naamgever Oger, maakte de e-commerce plannen dit voorjaar bekend. ‘Uit onderzoek blijkt dat onze klanten de ervaring in onze winkel niet willen missen. Maar we zien dat concurrenten hun pakken ook verkopen via het internet. En dan kun je niet achterblijven.’
Eigen en andere merken
Oger heeft winkels in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Antwerpen. Een deel van het mannenassortiment wordt voortaan ook aangeboden in de webwinkel, te vinden op Shop.oger.nl. Behalve om eigen merken gaat het om merken als Finamore, Brax en nog tientallen andere labels. Het assortiment aan pakken is nog beperkt: Caruso heeft drie modellen in de aanbieding, The Red by Oger twee en Corneliani één.
Grotere markt
Oger belooft klanten online dezelfde service te bieden als offline. Bestellers uit Nederland hebben orders gemiddeld binnen vier dagen in huis. De grens voor free shipping ligt op 148 euro, voor klanten uit België en Duitsland ligt die grens 100 euro hoger (FAQ’s). Desgewenst verzendt Oger ook naar andere Europese landen of naar landen buiten ons continent. ’Geografisch gezien vergroten wij hiermee onze markt’, motiveerde Lusink de stap in e-commerce eerder. ‘Bovendien willen we niet gezien worden als een eliteclub. We willen er voor iedereen zijn, ook voor jongeren.’
Oger staat voor eigenzinnig, kwaliteit en juiste pasvorm. Houdt dat vast! Weet wat de klant wil maar lever niet in op de bovenstaande punten. CRM is mooi maar de klant wil uiteindelijk het persoonlijke contact waarmee zijn kledingstuk de eigen identiteit onderstreep. Teveel meegaan als bedrijf  in een duur CRM systeem kan ervoor zorgen dat de klant je de rug toekeert. CRM alleen in combinatie met vast klantcontact ( de klant moet geaaid blijven worden), vr gr, senior expert textiles haute couture , anja korbeeð??