Na Target stopt ook Wal-Mart met de verkoop van Amazon-producten. In de Kindle Fire, waarvan onlangs nieuwe modellen op de markt kwamen, zit standaard een Amazon-applicatie gebakken. Daarmee kunnen gebruikers prijzen vergelijken en direct kopen bij de online retailer.
Amazon verkoopt zijn hardware op of onder de kostprijs om meer kopers voor fysieke en digitale producten aan zich te binden. Door de tablets van Amazon te slijten, denken Target en Wal-Mart de concurrent klaarblijkelijk te veel in de kaart te spelen.
Showrooming
De verhouding tussen Amazon en Target bekoelde toen Amazon fysieke winkelbezoekers eind vorig jaar met korting mobiel liet shoppen (via zijn Price Check App). Target, naar omzet de 23e online retailer van de VS, stoort zich in het openbaar aan showrooming (in de winkel kijken, elders online kopen). Het bedrijf riep fabrikanten daarom begin dit jaar op in-store only producten in omloop te brengen. Vervolgens werd de samenwerking met Amazon gestaakt.
Reactie Wal-Mart
Wal-Mart, de 4e online retailer van de VS volgens Internet Retailer, is tegenover die vaktitel minder uigesproken over de Amazon-ban: ‘Onze klanten vertrouwen erop dat we een breed assortiment tegen de laagste prijzen aanbieden en we bekijken alles wat we verkopen door deze ogen', zegt een woordvoerster. 'We blijven een gevarieerd assortiment aan tablets en e-readers met accessoires verkopen.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Wal-Mart weert Amazon-producten uit de schappen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.