Twinkle | Digital Commerce

‘Psp’s weinig innovatief’

2017-05-27
346282
  • 1:10

Nederlandse e-commerce bedrijven waarderen hun payment service provider (psp) vooral om hun technische kwaliteit en om de betaalmethoden die ze aanbieden. Ze scoren een onvoldoende als wordt gevraagd naar extra’s of innovatieve features.

Dat blijkt uit een enquête onder klanten van psp’s, opgezet door de eCommerce Foundation in samenwerking met Twinkle. Online retailers vormen een ruime meerderheid van de 165 respondenten. Jorij Abraham, medeoprichter van de eCommerce Foundation, presenteerde gisteren de eerste resultaten van het psp-onderzoek op een relatie-evenement van PaySquare in Noordwijk.

Hieronder vindt u de algemene mening over de prestaties van psp’s in Nederland. Te zien is dat merchants het meest te spreken zijn over hun technische kwaliteit en beschikbaarheid en hun pallet aan betaalmethoden. Ook op het gebied van fraudecontole en -reductie scoren de psp’s een zeven. Voor innovatieve oplossingen en andere extra’s krijgen de psp’s niet meer dan een vijf:



Hieronder ziet u – ook op een schaal van 1 tot 10 – hoe belangrijk de verschillende criteria zijn voor de respondenten. Geconcludeerd kan worden dat psp’s goed scoren op de categorieën die voor merchants belangrijk zijn:



De algemene resultaten uit een eerdere benchmark, over affiliatenetwerken in Nederland, vindt u hier. Meer over dat onderzoek kunt u teruglezen in Twinkle nummer 6 van 2012.