Twinkle | Digital Commerce

Foppen Group introduceert same day delivery op Bobshop.nl

2017-11-11
213116
  • 1:42

Bobshop.nl bezorgt producten voortaan nog dezelfde dag tegen een tarief van 19,95 euro. Als het aanslaat zal eigenaar Foppen Groep (o.a. van Scheer & Foppen) same day delivery dit jaar nog uitbreiden naar andere webwinkels.


Same day delivery
is volgens Henk Gankema, e-commerce manager bij de Foppen Groep, beschikbaar voor ongeveer de helft van het assortiment op Bobshop.nl. ‘Voor zover ik weet is het een primeur in deze branche. Sommige bedrijven bezorgen wel dezelfde dag op speciaal verzoek van bellende of mailende klanten, maar bij ons kunnen webshoppers het gewoon aanvinken.’

Twee tientjes
Wie van dinsdag tot en met vrijdag voor één uur in de middag bestelt met same day delivery, kan de producten tussen vier en tien uur dezelfde dag verwachten. De bezorgkosten van 19,95 euro voor de klant noemt Gankema ‘aanzienlijk’. Hij voegt toe: ‘Maar het kan in bepaalde gevallen toch heel aantrekkelijk zijn om voor twee tientjes dezelfde dag nog die laserprinter of laptop in huis te hebben, zeker ook voor bedrijven’. Afhankelijk van de volumes wordt het bezorgvenster van zes uur mogelijk nog in meerdere tijdvakken opgeknipt.

Eigen bezorgdienst
De Foppen Groep hecht veel waarde aan innovatieve logistiek. Een eigen bezorgdienst maakt het mogelijk dat wasmachines, drogers en koelkasten next day worden bezorgd als ze voor tien uur s’avonds zijn besteld. Ook levering van grote huishoudelijke producten op zaterdag is mogelijk. De Foppen Groep werkt daarnaast samen met PostNL.

Drempel
Voor same day delivery ging de Foppen Groep in zee met Mikropakket, sinds 2009 onderdeel van PostNL. Gankema laat doorschemeren dat de service mogelijk al snel zal worden gevoegd aan Foppen’s andere ‘premium labels’ Modern.nl en Scheerenfoppen.nl. ‘Feitelijk neem je zo een drempel voor mensen weg om online te kopen.’

Twinkle100
De Foppen Groep is behalve van de genoemde webshops ook eigenaar van Internetshop.nl en sinds begin dit jaar van Koopjeskampioen. Met een omzet van 38,9 miljoen euro in 2010 bezet het Harderwijkse bedrijf, dat flink investeert in cross-channel (interview), de 24e plaats in de Twinkle100.