The Fancy introduceert een affiliatevergoeding voor leden van de sociale fotosite. Als zij een product delen dat door een ander wordt gekocht, strijken ze 2 procent commissie op. Het tipgeld moet het aantal gebruikers van de ‘Pinterest voor e-commerce’ en hun sociale activiteit vergroten.
The Fancy werd begin vorig jaar in de VS gelanceerd als social photo sharing website à la het bekendere Pinterest. Afgelopen februari kwam The Fancy met een selfservice e-commerce tool voor merchants. De site dook vanaf dat moment ‘head-first in social commerce’, om met weblog Techcrunch te spreken.
E-commerce op zijn kop
CEO Joe Einhorn zei e-commerce ‘op zijn kop’ te willen zetten met de koopoptie op The Fancy, waarin de Franse luxereus PPR reeds investeerde: ‘We zijn gewend dat verkopers producten inkopen en vervolgens tegen consumenten zeggen wat ze mogen kopen, op welke manier en tegen welke prijs. Wij willen merchants en merken in staat stellen om te bieden op de vraag die klaarblijkelijk leeft.’ Het aanbod volgt de vraag bij The Fancy, en niet andersom volgens Einhorn.
Fancy it
Eind mei breidde The Fancy de koopoptie uit tot zijn mobiele applicaties. Vandaag komt het bedrijf met het affiliatemodel naar buiten. Wie klikt op de button ‘Fancy it’, krijgt een URL met een unieke code toegewezen. Als een ander een aankoop doet na gebruik te hebben gemaakt van die link, ontvangt de verwijzer 2 procent aan commissie.
Ruim een miljoen gebruikers
The Fancy heeft naar eigen zeggen meer dan een miljoen (vooral Amerikaanse) geregistreerde leden, die samen een half miljoen beelden per dag ‘fancy-en’. Via de site zou inmiddels voor meer dan 10.00 dollar per dag aan producten worden verkocht.
Bronnen: Mashable, Techcrunch, BusinessInsider, Betabeat.com
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Pinterest voor e-commerce’ keert tipgeld uit
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.