Een op de drie Amerikanen (33 procent) rekende afgelopen jaar af met zijn mobiele telefoon, becijferde IDC Financial Insights. Hoewel van een dominante betaalmethode nog allesbehalve sprake is, is de adoptie van mobiel betalen meer dan verdubbeld.
Uit IDC’s achtste Consumer Payments Survey blijkt dat Amerikanen het meest mobiel betalen binnen apps, meer dan binnen mobiele browsers, contactloos of via SMS.
Vooral producten
Opvallend misschien: er zijn meer shoppers die al eens een product afrekenden met hun smartphone, dan betalers die een dienst of digitale content zoals apps afnamen met hun mobiel. Ruim één op de drie ervaringsdeskundigen uit IDC's enquête (van afgelopen mei) zei wel eens mobiel te hebben afgerekend bij een point of sale, in een fysieke winkel dus.
PayPal, Amazon Payments, iTunes
Van alle beschikbare mobiele afrekenmethodes is PayPal in de VS de populairste, met een adoptie van 56 procent onder de mobiele betalers. Amazon Payments en iTunes scoren beide rond de 40 procent. Ruim 20 procent betaalde ooit uit zijn Google Wallet en ook MasterCard MoneySpend werd al door meer dan één op de vijf mobiele shoppers ingezet. Handenvol andere opties, waaronder Square (6 procent), moeten het doen met een kleiner aandeel.
Nog geen favoriet
Uit de aandelenverhouding valt op te maken dat Amerikanen nog geen favoriete mobiele betaalmethode hebben. ‘Dit betekent voor merchants dat voorlopig een variëteit aan mobiele betaalmogelijkheden gevraagd blijft’, concludeert Mobilecommercedaily.com.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Gebrek aan dominante betaalmethode hindert m-commerce niet
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.