Winkeliers met of zonder webwinkel, andere bedrijven en verenigingen kunnen vanaf vandaag verkopen op Bol.com. De nummer 2 van de Twinkle100 werpt zich nadrukkelijk op als verkoopplatform voor heel Nederland. Bol.com laat ook prijsconcurrentie op eigen producten toe.
Nederlandse ondernemers kunnen producten die aansluiten bij het aanbod van Bol.com zelf beschikbaar stellen aan 3,5 miljoen consumenten. Dankzij de integratie van het aanbod krijgen klanten meer keus in producten, beschikbaarheid, service en prijs.
Plaza als wegbereider
De strategische zet van Bol.com past in zijn ambitie om consumenten maximale keus te bieden. De begin vorig jaar geopende Plaza fungeerde als wegbereider. Vanaf vandaag kunnen bedrijven meeliften op het bereik van Bol.com zonder daarvoor eerst om de tafel te gaan met de pure player.
Bol.com concurreert met zichzelf
Bol.com verlaagt dus de drempel voor andere (web)winkeliers om nieuwe producten aan te bieden op zijn platform. Ook artikelen die al wel bij Bol.com te koop zijn, worden via andere verkopers geïntegreerd in de winkel. ‘Zo geven we de klant toegang tot de prijzen en beschikbaarheid van andere aanbieders, maar wel binnen de vertrouwde winkelomgeving van Bol.com', verklaart marketingdirecteur Michel Schaeffer.
Aanwas
Behalve nieuwe artikelen kunnen ondernemers ook tweedehands artikelen verkopen via Bol.com. Die optie bestond tot op heden enkel voor particulieren. Bol.com verwacht dat de komende maanden circa 25.000 artikelen aan het assortiment zullen worden toegevoegd. Afgezet tegen het huidige aanbod van zeker vijf miljoen producten valt die aanwas wel mee.
Retailers ga rennen om een plekje te krijgen bij de grote webmarktspots want de concentratie zet door; Bol.com, eerstWehkamp.nl, beslist.nl, AH.nl, Post.nl, .....er volgen er nog meer (uit onverwachte hoek). Zometeen ook nog makkeljk mobiel bestellen en veilig mobiel betalen met mobiel iDeal plus snel (same day) bezorgen of afhalen. Mooi, het geeft weer een boost voor de e-commerce.
Super!! Gelijk de mogelijke producten toegevoegd!!!
@ Peter Broeder
Zonde dat je Vergelijk.nl vergeet te vermelden ;-). Wij bieden deze mogelijkheid namelijk al vanaf half augustus 2011 aan! Zie:
http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2011/08/vergelijk.nl-met-shopping-beslist.nl-te-snel-af/
Inmiddels kunnen consumenten hun producten op Vergelijk.nl bestellen in ruim 300 productcategorieen!
@Vergelijk: Ik kan nog steeds geen mogelijkheid vinden voor het bestellen van een mobiele telefon + abonnement of Sim Only. Gaat dat nog komen?
Er staat wel een lijstje met webwinkels waar je mobiele telefoons + abonnementen kan bestellen, maar dit is alleen als je zoekt via de zoekbalkt en is verder geen vergelijking.....
@lianne
Momenteel kunnen losse toestellen al besteld worden via Vergelijk.nl. En dit wordt al veelvuldig gedaan. Een goede combinatie met abonnement is inderdaad een wens van onze partners in deze categorie en we gaan op basis van hun input met een mooie oplossing komen.
Ondertussen is het aan de webwinkel om met een briljante aftersale service top of mind te blijven bij de klant tot het moment dat hij weer voor een abonnement gaat winkelen.
Wij brengen de klant bij de winkel en de winkel maakt het 1-2'tje af. Een ideale samenwerking toch?
groetjes en succes,
Levi van Wijngaarden
Nu nog Belgen toelaten om te verkopen op bol.com en we zijn er helemaal.
Of is het daarvoor wachten op Amazon België?
De klantenservice van Bol is nog compleet hulpeloos als het gaat om vragen van verkopers op Bol.com. Ze moeten het telkens aan "de betreffende afdeling" vragen en "komen er op terug". Vragen omvatten oa. hoe het zit met de BTW, of je verplicht de pakbonnen van bol.com er bij moet voegen, hoe de acceptgiro betaalmethode zou werken (Stuurt Bol die zelf? Lijkt logisch maar Bol vertelt het nergens, dus kan jij het de klant die zich afvraagt waar de acceptgiro is ook niet beantwoorden..)
Afgelopen vrijdag zou ik uiterlijk teruggebeld worden door Bol, lieten ze per telefoon, mail en twitter weten. Maar tot op heden heb ik nog niets gehoord. Beetje jammer.
Op mijn blog heb ik een en ander uiteengezet over mijn bevindingen van verkopen via bol.com.
Interessante ontwikkelingen, ben wel benieuwd tegen welke tarieven dit "openbaar" gesteld gaat worden. Immers, voor niets gaat de zon op... Marktplaats heeft natuurlijk ook al een dergelijke mogelijkheid, maar ook hier geldt, euro's gelden..
Je had gewoon op een van de linkjes in het bericht kunnen klikken om direct de tarieven van Bol te zien. Die waren direct al bekend en openbaar gemaakt, en dat zijn ze nog steeds. Bedenk eens een beter doordachte reactie als je je linkje zo graag wilt spammen ;-)