Twinkle | Digital Commerce

Bol.com gooit de poort helemaal open

2017-05-27
185147
  • [nieuws]
  • 1:17

Winkeliers met of zonder webwinkel, andere bedrijven en verenigingen kunnen vanaf vandaag verkopen op Bol.com. De nummer 2 van de Twinkle100 werpt zich nadrukkelijk op als verkoopplatform voor heel Nederland. Bol.com laat ook prijsconcurrentie op eigen producten toe.

Nederlandse ondernemers kunnen producten die aansluiten bij het aanbod van Bol.com zelf beschikbaar stellen aan 3,5 miljoen consumenten. Dankzij de integratie van het aanbod krijgen klanten meer keus in producten, beschikbaarheid, service en prijs.

Plaza als wegbereider
De strategische zet van Bol.com past in zijn ambitie om consumenten maximale keus te bieden. De begin vorig jaar geopende Plaza fungeerde als wegbereider. Vanaf vandaag kunnen bedrijven meeliften op het bereik van Bol.com zonder daarvoor eerst om de tafel te gaan met de pure player.

Bol.com concurreert met zichzelf
Bol.com verlaagt dus de drempel voor andere (web)winkeliers om nieuwe producten aan te bieden op zijn platform. Ook artikelen die al wel bij Bol.com te koop zijn, worden via andere verkopers geïntegreerd in de winkel. ‘Zo geven we de klant toegang tot de prijzen en beschikbaarheid van andere aanbieders, maar wel binnen de vertrouwde winkelomgeving van Bol.com', verklaart marketingdirecteur Michel Schaeffer.

Aanwas
Behalve nieuwe artikelen kunnen ondernemers ook tweedehands artikelen verkopen via Bol.com. Die optie bestond tot op heden enkel voor particulieren. Bol.com verwacht dat de komende maanden circa 25.000 artikelen aan het assortiment zullen worden toegevoegd. Afgezet tegen het huidige aanbod van zeker vijf miljoen producten valt die aanwas wel mee.