Oger gaat pakken, overhemden, schoenen en accessoires voor mannen vanaf deze zomer ook online verkopen. Met de webwinkel wil het Amsterdamse familiebedrijf zijn afzetmarkt vergroten en een jongere doelgroep aanspreken.
Directeur marketing & communicatie Sander Lusink maakte de plannen bekend tijdens de presentatie van de Van Lanschot Familiebedrijven Barometer. Daaruit bleek dat veel familiebedrijven nog angstig zijn voor internet en sociale media.
‘Ook mijn vader (naamgever Oger Lusink, red.) heeft weinig met internet, hij is meer van de servicebeleving’, tekende Fambizz uit de mond van Sander Lusink op. ‘Uit onderzoek blijkt dat onze klanten de ervaring in onze winkel niet willen missen. Maar we zien dat concurrenten hun pakken ook verkopen via het internet. En dan kun je niet achterblijven.’
Geen eliteclub
De soft launch van de webwinkel van Oger, waarin een deel het assortiment zal worden aangeboden, staat voor deze zomer gepland. ’Geografisch gezien vergroten wij hiermee onze markt’, motiveert Lusink. ‘Bovendien willen we niet gezien worden als een eliteclub. We willen er voor iedereen zijn, ook voor jongeren.’
Familiebedrijven in e-commerce
Twinkle maakte eerder dit jaar een serie video-interviews met en over familiebedrijven in e-commerce.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Oger bouwt aan webwinkel
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.