Twinkle | Digital Commerce

La Redoute komt met mobiele schatzoektocht

2017-05-27
180101
  • 1:07

La Redoute wil de aandacht vestigen op zijn mobiele verkoopkanaal met een schatzoektocht. Inwoners van 56 Franse steden kunnen straks op virtuele geschenken in de buurt gaan jagen. Tegelijkertijd worden in de grootste Franse steden virtuele pop-up stores geopend.

Frenchweb.fr meldt dat morgen een mobiele applicatie beschikbaar komt voor iPhones en Android-telefoons. Tot en met vrijdag zal La Redoute items uit zijn najaarscollectie weggeven door augmented reality te combineren met gamification (artikel). Shoppers moeten er met behulp van een interactieve kaart en concrete aanwijzingen achter komen waar een virtueel cadeau verstopt zit. Wie de schat vindt, mag hem houden. Onderstaande video biedt meer uitleg:

Billboard shopping
In 10 Franse steden opent La Redoute paralel aan de schatzoektocht ook virtuele pop-up stores. Ook die kunnen worden gevonden aan de hand van de app. Eenmaal daar aangekomen kunnen gebruikers producten kopen door afbeeldingen te scannen met hun mobieltje.

Mobiele omzet
La Redoute, een voormalige postorderaar die eerder pionierde met de acceptatie van Facebook Credits, wil zijn mobiele omzet stuwen. Afgelopen jaar kwam 2 procent van alle omzet uit mobiel, in 2014 moet dat 14 procent zijn. La Redoute is onderdeel van de Franse retailreus PPR.