IBood komt met een waaier aan websites rondom verschillende productcategorieën. Volgende week begint de Nederlandse e-commerce pionier met dagdeals in respectievelijk wonen en beauty.
IBood verkocht sinds de start in 2005 slechts één product per dag, meestal in de categorie consumentenelektronica. ‘Via de community kreeg iBood het herhalende verzoek om vaker met niet-electronica aanbiedingen te komen. Home & Living en Health & Beauty zijn een eerste uitwerking daarvan, de lancering van andere categorieën staat gepland voor einde dit jaar’, schrijft het bedrijf in een persbericht. Behalve producten komen er ook tips van experts op de verschillende subdomeinen te staan.
IBood, de nummer 31 in de Twinkle100, werd bij de Website van het Jaar-verkiezing drie jaar achtereen uitgeroepen tot beste e-commerce site van Nederland. Media Markt zou afgelopen zomer dicht bij een overname van iBood zijn geweest, maar onenigheid over de online koers van het concern verhinderde die.
Deze segmentering van iBOOD lijkt me een goede zet om zo de verschillende doelgroepen optimaal te kunnen bedienen. Dit is lastig met maar 1 product per dag. Woot.com (Amerikaans concept vergelijkbaar met iBOOD) doet dit bijvoorbeeld ook met aanbiedingen voor kinderen, wijn, inrichting etc.
Om even te muggenziften: de juiste schrijfwijze is iBOOD.
Ze wijken hiermee wel weer verder af van het oorspronkelijke concept, uiteindelijk gaat het wel erg veel op een normale webwinkel lijken. Maargoed, het werkt, dus wie ben ik in deze.