Twinkle | Digital Commerce

Een op drie Nederlanders koopt kleding online

2017-11-08
640372
  • 1:10

Ongeveer één op de drie Nederlanders (34 procent) kocht afgelopen jaar kleding of sportartikelen online, blijkt uit cijfers van Eurostat. De penetratie is groter dan het EU-gemiddelde (22 procent), maar blijft achter bij die in Denemarken, Finland, Duitsland en vooral Groot-Brittannië.
 
Eurostat heeft eerder deze maand cijfers gepubliceerd over online koopgedrag in verschillende Europese landen, binnen en buiten de Europese Unie. Van de Nederlanders tussen de 16 en 75 jaar kocht afgelopen jaar 69 procent een product of dienst online. Ruim de helft van deze kopers, 34 procent, ging in 2011 het web op om kleding of sportartikelen aan te schaffen, tegenover 31 procent in 2010.

De groei, van 3 procentpunten, blijft achter bij die in andere landen waar clothes and sport goods veel online worden gekocht:



Veel meer cijfers van Eurostat over online verkoop van kleding en sportartikelen in Europa vindt u in onderstaande rapportage (pdf):

Size: 6.8K bytes Modified: 2 June 2016, 13:49

Volgens de Thuiswinkel Markt Monitor groeiden de Nederlandse online consumentenbestedingen aan kleding afgelopen jaar met 14 procent, om uit te komet op 630 miljoen euro (zie infographic in pdf):



Lees ook: Boodschappen doen nog offline business in Europa