Twinkle | Digital Commerce

H&M stelt opening van Amerikaanse webwinkel weer uit

2017-11-08
180101
  • 1:17

H&M heeft nog altijd geen eigen webwinkel in de Verenigde Staten. Die wordt na nieuw uitstel komende herfst geopend, aldus het concern. H&M verkoopt de komende periode wel items uit een nieuwe Amerikaanse televisieshow online.
 
Nicole Christie, communicatiedirecteur van H&M, is als buyer betrokken bij Fashion Star, een (eerder opgenomen) progamma dat gisteravond voor het eerst werd uitgezonden op de Amerikaanse zender NBC. Jonge designers tonen ontwerpen in de show, waarvan de winnende de dag erop in geselecteerde winkels liggen. ‘Watch it today, wear it tommorrow’, is de payoff. H&M verkoopt de producten ook online, op Hmfashionstar.com.

E-boutique
H&M zou begin 2012 een Amerikaanse webwinkel openen, zo werd vorig jaar aangekondigd, maar de lancering daarvan werd uitgesteld tot dit voorjaar. Nu staat de opening pas voor komende herfst op de planning, begreep Internet Retailer uit het laatste financiële rapport van de kledingreus. Afgelopen nazomer waren eigen producten van H&M al eens online te koop voor Amerikanen, in een tijdelijke e-boutique op Elle.com.

Nederlandse webwinkel
Het Zweedse H&M opende in augustus 2006 de eerste webwinkel buiten Scandinavië, in Nederland. Eind juni vorig jaar werd een nieuwe site voor de Nederlandse markt gelanceerd, waarin de webwinkel was geïntegreerd.

Twinkle100
Met een webomzet van 95 miljoen euro in 2010 bezet H&M de 5e plaats in de Twinkle100. Op Internet Retailer’s nieuwe lijst met grootste Europese online verkopers prijkt H&M op de 67e plaats, met een webomzet van 277 miljoen dollar in 2011.