Twinkle | Digital Commerce

Coolblue uitgeroepen tot slimste organisatie van Nederland

2017-05-27
180101
  • 1:19

Coolblue mag zich een jaar lang de slimste organisatie van Nederland noemen. De online retailer ontving gisteren de Dutch BI Award 2012. Volgens de jury koppelt Coolblue slimme technologie aan slim organiseren, ‘op een manier die uitblinkt in eenvoud en raffinement’.

Afgelopen zomer schreven zich 17 organisaties in voor de Dutch BI Award 2012, waarbij de letters BI staan voor Business Intelligence. Een vakjury verkoos Coolblue boven de twee andere genomineerden Buurtzorg Nederland, dat wel de publieksprijs won, en de Hypotheekshop.

Begrijpen, verbeteren, innoveren, uitbreiden
De nummer 9 uit de Twinkle100 treedt met het winnen van de award in de voetsporen van onder meer Albert Heijn, het Centraal Boekhuis en KPN Mobiel. Uit het juryrapport: ‘Mede dankzij business intelligence zijn zij (Coolblue, red.) niet alleen in staat om het totale proces van werving tot bezoekers, verkoop en service beter te begrijpen en tegelijkertijd te verbeteren, maar ook te innoveren en de business uit te breiden door goed te speuren naar gaten in de markt.’

Alignment en agility
De Dutch BI Award wordt jaarlijks uitgereikt door de Passionned Group. Volgens het adviesbureau zit de intelligentie van een onderneming in de combinatie van alignment (afstemming) en agility (behendigheid). Meer daarover leest u hier.

Thuiswinkel Awards
Coolblue dingt mee naar de belangrijkste vakprijs bij de Thuiswinkel Awards, die het twee jaar geleden won. Ook is de webwinkel genomineerd voor drie publieksprijzen. Alle awards worden op 29 maart uitgereikt op het Thuiswinkel Awards Gala.