Coolblue is vanavond uitgeroepen tot ‘Beste Webwinkel van Nederland 2012’. Het bedrijf won de belangrijkste vakprijs bij de Thuiswinkel Awards. Ook Chocstar, Greetz en Intrastores sleepten een vakprijs in de wacht.
Coolblue bleef de andere genomineerden Bol.com en De Bijenkorf voor in de race om de meest prestigieuze award voor e-commerce in Nederland. De jury spreekt van ‘drie parels’ in het Nederlandse webwinkellandschap. Winnaar Coolblue, dat afgelopen jaar een shopoverstijgende zoekfunctie en winkelmandje introduceerde, kiest volgens het keurkorps ‘concessieloos voor de klant’ in een sterk concurrerende markt.
Beste Startende Webwinkel
Chocstar won vanavond de award voor de beste startende webwinkel van Nederland. De webwinkel biedt de klant de mogelijkheid om zelf chocolade samen te stellen op Chocstar.nl. De startup bleef de andere genomineerden Sportcompressiekousen.nl en Wattco.nl voor. De jury prijst initiatiefneemster Annefrid Imenkamp om het customization concept, haar enthousiasme, eerlijkheid en passievolle ondernemerschap.
Beste Mobiele Webwinkel
De award voor de beste mobiele webwinkel van Nederland werd dit jaar voor de tweede keer vergeven. Wehkamp.nl, vorig jaar winnaar, zag de prijs uitgereikt worden aan Greetz, dat ook Marktplaats voorbleef. De jury noemt de mobiele app van Greetz een ‘technisch hoogstandje’, waarbij goed gebruik is gemaakt van de technische mogelijkheden van dit moment.
Cross Border E-commerce Award
De Cross Border E-commerce Award werd vanavond voor het eerst uitgereikt, aan de webwinkel die buiten Nederland het beste aan de weg timmert. De award ging naar Intrastores. De eigenaar van Trekhaakshop.nl wordt beloond om zijn ondernemerschap en visie en zijn ‘uitermate goede ketenbenadering’ in den vreemde. Intrastores bleef Thuisbezorgd.nl, Ticketscript.com en Transavia.com voor.
Thuiswinkel Innovatie Awards
Tijdens De E-commerce Dagen, op 24 en 25 april aanstaande, worden nog vier vakprijzen uitgereikt: de Thuiswinkel Innovatie Awards, voor leveranciers in marketing, software, payment en logistiek.
Die vakjury is niet goed wijs. Een bedrijf met 2 man personeel dat in trekhaken doet van drie gerenommeerde internationals laten winnen!?
@Arnold
Hoezo niet goed wijs? Ik vind het juist klasse dat ze niet naar namen of grootte kijken!
Als het nou de startersaward was zou je gelijk hebben, maar je zou toch denken dat een bedrijf dat niemand in Nederland en het buitenland überhaupt kent een nogal kansloze kandidaat is om naar Barcelona te sturen. De thuiswinkel organisatie maakt zich vrij belachelijk zo..
Het succes achter de internationalisering van Intrastores is de full-service dienstverlener Salesupply welke met 85 medewerkers 8 vestigingen in Europa heeft en voor o.a. Greetz, Fonq, Simplycolors, Omoda en grote spelers uit Duitsland en de UK werkt.
Als size voor jou matters, neem je de jury beslissing daardoor wel serieus.
Desalniettemin heeft Intrastores misschien maar 2 medewerkers (het zijn er in fact een paar meer), maar er wordt via het Salesupply netwerk een omzet in Europa gemaakt die menig een grote speler jaloers maakt en daar gaat het om.
Succesvol cross-border ondernemen!
Nou, ik vond het een leuk feestje gisteren!