Twinkle | Digital Commerce

Truus.nl ziet brood in food

2017-05-27
180101
  • 1:18

Truus.nl bekijkt mogelijkheden om levensmiddelen te gaan verkopen in zijn webwinkel. ‘We realiseren ons dat we daarmee een behoorlijke complexiteit aan ons model toevoegen’, aldus medeoprichter Christian van Someren.

Van Someren deed zijn uitspraken tegen Peter Smit, hoofdredacteur van de Levensmiddelenkrant. Samen waren ze te gast in de Grote BNR Klantenshow van BNR Nieuwsradio (fragment). ‘We kijken ook naar levensmiddelen’, aldus van Someren tegen Smit, ‘maar dat is iets voor de langere termijn.’

Unilever, Procter & Gamble en Reckitt Benckiser
Truus.nl werd eind 2010 opgezet door van Someren en twee compagnons. Op dit moment is de webwinkel gevuld met huishoudelijke en verzorgingsproducten, van merkfabrikanten als Unilever, Procter & Gamble en Reckitt Benckiser. In een interview met Twinkle zei Van Someren afgelopen zomer dat Truus.nl in 2015 goed moet zijn voor 100 miljoen euro omzet.

Bundelvoordeel
Truus.nl startte vorige maand met het aanbieden van bundelvoordeel, om te beginnen op producten van Unilever en Philips. Van Someren daarover destijds tegen Twinkle: ‘Wij kunnen allerlei kortingscombinaties bieden en er zo voor zorgen dat bezoekers meer tegelijk aanschaffen. In de fysieke retail krijg je combipakketten op deze schaal niet voor elkaar.' De schappen van fysieke supermarkten, zei hij op BNR Nieuwsradio, zijn 'niet van elastiek', waar die van Truus.nl dat wel zijn.

Google
Truus.nl vond in Google een partner om het bundelvoordeel te promoten. 'Google hoopt natuurlijk dat de advertentiebudgetten zich verplaatsen van tv naar online in deze categorie’, verklaarde Van Someren. ‘Eigenlijk helpen ze het online aanbod te promoten, waardoor de vraag ook zal stijgen.'