Twinkle | Digital Commerce

HelloFresh bezorgt verswaren wekelijks gratis

2017-11-11
180101
  • 1:36

HelloFresh bezorgt wekelijks tassen met ingrediënten voor 3 of 5 maaltijden, sinds kort ook in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. De Duitse startup wordt ondersteund door Rocket Internet, ook investeerder in Groupon en Zalando.

De recepten van HelloFresh zijn ontwikkeld door een team met voedingsexperts en koks. HelloFresh voert zelf kwaliteitscontroles uit: ‘Alle recepten worden ontwikkeld en getest in onze keuken in Amsterdam', is te lezen op de Nederlandse site. De zakken van HelloFresh kosten 39 of 49 euro, waarmee respectievelijk 3 of 5 maatlijden voor twee personen in een half uur bereid kunnen worden. Wie voor vier of zes personen bestelt is per gerecht goedkoper uit.

In onderstaande afbeelding legt HelloFresh het concept uit:



Bezorging
HelloFresh stemt de bezorgtijd last minute af met de klant, aldus Asbjorn Jorgensen in een gesprek met RetailActueel: 'Momenteel is het vrij simpel, we bellen kopers gewoon.' Als HelloFresh groeit zal het proces meer geautomatiseerd gaan verlopen. Volgende maand wordt de site Hellofresh.nl opnieuw gelanceerd. Dan komen ook zakken te koop die rekening houden met dieetwensen van kopers. Op termijn zal het bezorggebied worden uitgebreid.

Inkoop en logistiek
Jorgensen's compagnon Thomas van Burg laat weten dat HelloFresh voorlopig werkt met één leverancier en één logistieke partner, al wil hij de namen niet prijsgeven. Hoe voegt toe dat HelloFresh nog gesprekken voert met verschillende andere partijen. 'We beschikken over wat we een gesloten koelketen noemen, dus producten worden met koelwagens bij de klant bezorgd. Op termijn willen we ook lokale leveranciers, die niet zo snel in supermarkt zullen komen te liggen, een plek geven in onze tassen.'

Lokale invulling
Behalve in thuisland Duitsland en Nederland is HelloFresh ook in Frankrijk, de UK en Australië actief. 'Daarbij bestaat veel ruimte voor een lokale invulling', besluit Van Burg tegen Twinkle.
 
NB: In Twinkle 2-2012, die volgende week verschijnt, leest u meer over online verswinkels.